top of page

Who's that pokemon

  • HKU Project

HET PROJECT -  Voor het project moesten wij een ontwerp maken voor een openbare ruimte. De ervaring moest bepaalde informatie van een onderwerp overbrengen naar de gebruiker, Dit onderwerp mochten wij zelf uitzoeken. Met dit onderwerp moesten wij opzoek naar relevante informatie en dit via databases opvragen in ons prototype. Zodat de gebruiker verschillende manieren van informatie kon ophalen.

image-(1).jpg

Ik heb voor mijn ervaring gekozen voor het onderwerp: de populariteit van de eerste generatie Pokémon per land. Om deze informatie te vinden ben ik op zoek gegaan naar verschillende informatie bronnen die deze data voor mij beschikbaar had. Toen ik deze data uiteindelijk had verzameld heb ik het in een tabel geplaatst zodat alle informatie via een query duidelijk was op te vragen. en zo de data en de ervaring met elkaar te koppelen. 

 

De gebruiker kan deze informatie opvragen door een pokeball in een bepaald land te klikken en zo de informatie te zien van dat geactiveerde land. De gebruiker kan zoveel pokeballs activeren en dus meerdere soorten informatie tegelijk opvragen. 

Code

image.jpg
image (2).png
image-(1)1.jpg

De eerste generatie Pokémon komt uit 1996 en bestond die tijd uit pixel art. Dit heb ik doorgevoerd in het digitale design van mijn prototype. Voor het fysieke aspect heb ik gebruik gemaakt van een Arduino. Het prototype heb ik gebouwd vanuit hout zodat het stevig zat is om mini breadborden op te monteren en de rest van de techniek aan de onderkant van het prototype in elkaar te monteren. De pokeballs bevatten 2 ijzeren pinnen zodat er contact gemaakt kan worden via de breadboard om hiermee de gevraagde informatie van een bepaald land te activeren. 

image-(2).jpg
bottom of page