top of page

A journey with anxiety

  • HKU Project

Dit project was in samenwerking met: Game art: Danielle Zwinkels. - Development: Joey Docter. Interaction Design: Wido Beukhof

​

Project hybrid is een project waarbij de connectie tussen de digitale wereld en fysieke elementen centraal staan. Het doel was om deze zo mooi mogelijk te combineren. 

​

Voor dit project is er een game ontworpen die de gebruiker laten ervaren hoe het is om last te hebben van sociale angsten. Voor deze game hebben we aan de hand van onderzoek ervoor gekozen om het te laten afspelen in een bus. De gebruiker reist met de bus maar ervaart tijdens deze busrit bepaalde aspecten van sociale angst. Tijdens de busrit kan de gebruiker zijn angst verminderen of wegnemen door gebruik te maken van de fidget controller. Het doel van deze game is om meer bewustzijn te creëren over sociale angsten door de gebruiker te plaatsen in een bepaalde situatie. 

 

De game is ontworpen in unity en maya. Ik heb samen met het team gewerkt aan de 3d/2d assets voor de omgeving en het in elkaar zetten ervan. Buiten het ontwerpen van de omgeving om heb ik samen met Wido Beukhof het ontwerp bedacht voor de fidget controller. 

​

​

Trailer

Fidget Controller

FC-1.jpg
FC-2.jpg

Voor de ervaring is er een fidget controller ontworpen. De controller is zo gebouwd dat de gebruiker het kan kantelen. Aan een kant zit de controller ingebouwd en aan de andere kant zit er verschillende fidget elementen ingebouwd. Met de controller kan de gebruiker door de ervaring navigeren. Zodra de gebruiker tijdens de ervaring sociale angsten ervaart (door effecten in de ervaring worden deze duidelijk) kan de gebruiker met verschillende sliders en knoppen zijn sociale angsten onder controle houden of helemaal wegnemen. Dit zal in het verloop van de ervaring heftiger/lastiger worden. 

Screenshot spel

Screenshot-AJOX.jpg
bottom of page